Yarısı erkek yarısı dişi arı keşfedildi

ABD'li bilim insanları, Panama ormanlık alanında yarısı erkek yarısı dişi bir arı buldu. Hayvanın fizyolojik yapısı incelendi.

05 Nisan 2020 Pazar 09:15
Yarısı erkek yarısı dişi arı keşfedildi

ABD Cornell Üniversitesi'nde görevli böcek bilimci Erin Krichilsky ve ekibi tarafından Panama'da Barro Colorado Adası'nda yarı erkek yarı dişi bir arı keşfedildi.

Ekibin arıya, Orta ve Güney Amerika'ya özgü, geceleri ortaya çıkan "Megalopta amoenae" türünün sirkadiyen ritimlerini inceledikleri sırada rastladığı belirtildi.

Keşifle ilgili ayrıntılar "Journal of Hymenoptera Research" dergisinde yayımlandı.

Sol tarafı erkek sağ tarafı dişi

Uzmanlar, arının sol yanının fizyolojik açıdan erkek olduğunu, bu tarafta küçük, narin bir çene kemiği, uzun anten, daha az tüylü, zayıf ve hassas arka bacak bulunduğunu belirtti.

Hayvanın fiziksel açıdan dişi olan sağ yanında ise daha kısa anten, belirgin bir çene kemiği, kalın ve tüylü arka bacağın dikkat çektiği ifade edildi.