TESTERE GİBİ DİŞLERİ OLAN 125 MİLYON YILLIK KUŞ

Arkeologlar, Çin’de yapılan kazılarda 125 milyon yıl öncesine ait keskin dişlere sahip bir kuşun fosilini buldu

02 Temmuz 2013 Salı 14:48
TESTERE GİBİ DİŞLERİ OLAN 125 MİLYON YILLIK KUŞ
 Çin’in Kuzey Kore ile sınır paylaşan güney eyaleti Liaoning’da yapılan kazılarda, 125 milyon önce yaşamış, keskin dişleri bulunan bir kuşa ait fosil bulundu. Vertebrate Paleontology dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, fosil o kadar iyi korunmuş durumda ki, kuşun midesine ait bazı parçalar da günümüze ulaşmayı başarmış.

Dinozorların dünyaya egemen olduğu yıllarda yaşamış kuşlar hakkında yeni ipuçları sunan fosilin en büyük özelliği, tuhaf diş yapısı. Araştırma ekibinde yer alan İngiltere’nin Southampton Üniversitesi’nden paleontolog Gareth Dyke, “Hem dişlerin kenar yapısı alışılmışın dışında, hem de midesine ait parçalar duruyor. Her ikisi de tuhaf bir durum... Mezozoik dönemde yaşamış kuşların kendilerine özgü özellikleri hakkında yeni bir bulgu elde ettik” dedi.

Fosilin bulunduğu Lioning’de, son 15 yıl içinde Kretae Dönemi’ne (145-65 milyon yıl) ait birçok kalıntı çıkarıldı. Kazı ekibinin başında yer alan, ABD’nin Los Angeles kentindeki Ulusal Tarih Müzesi’ne bağlı Dinozor Enstitüsü’nün direktörü Luis Chiappe, bölgenin Kretase döneminde çeşitli canlılara yaşam olanağı sunan ormanlarla kaplı olduğunu belirtti. Chiappe, ilkel zamanlardaki ormanlarda, küçük dinozorlardan ilkel kertenkelelere kadar birçok türün yaşadığını, gökyüzünün de kuşlarla dolu olduğunu belirtti.

Son Güncelleme: 02.07.2013 14:48