Brezilyalı bilim insanlarının fareler üzerinde yaptığı deney, ilginç bir sonuç ortaya koydu. Yapılan deneyde normal yeme düzenlerinden daha az besin verilen farelerin tüylerinin daha fazla uzadığı ortaya çıktı. Uzmanlar bu sonucun insanlar için de geçerli olduğunu söylüyor.

Cell Reports dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre açlık, saçların hızlı uzamasını sağlıyor. Brezilyalı bilim insanlarının fareler üzerinde yaptığı çalışmanın ortaya çıkarttığı bu sonuç insanlar için de geçerli.

Araştırmacılar bir grup fareyle yaptıkları çalışmada ilginç bir sonuçla karşılaştı. İki grup farenin incelendiği çalışmada, bir gruba az yemek verilirken, diğer grup normal düzende beslendi. Altı ay sonunda az besin verilen gruptaki farelerin cilt tabakasında kalınlaşma ve tüylerinde de uzama tespit edildi. Ayrıca bu grup diğer düzenli beslenenlere göre iki kat daha fazla kilo verdi. Bu durumun rejime adaptasyonları sonucu ortaya çıktığı belirtilirken, vücut sıcaklığını sabit tutmak için de tüylerin daha hızlı uzadığı açıklandı.